Lav en animation

En animation er et billede der "skifter". Animationer kan man for eksempel bruge i ens signatur eller som profilbillede.

Animation
Image Unavailable
En animation med billeder fra GuppyLife. Rammen er lavet med Pixlr.
  1. Lav de forskellige billeder der skal være i din animation og gem dem på din computer. Husk, at hvis den skal være dit profilbillede skal billederne være 150x150 pixels, for ellers kan det være animationen ikke dur.
  2. Gå ind på http://picasion.com/.
  3. Vælg dine billeder. Hvis du gerne vil have flere billeder end de tre der er i forvejen, så klik på "Add one more picture". Bemærk, at man højst kan have 10 billeder i en animation.
  4. Bestem bredden for animationen (Size). Bemærk at den højst kan være 450 pixels bred.
  5. Bestem hastigheden for skiftning af billeder (Speed). Bemærk at det langsommeste billedskift er på 10 sekunder.
  6. Klik på "Create animation".

TIP: Man kan også bruge tegneprogrammet GIMP. Hvis du ikke kender programmet i forvejen er det smartest at bruge den anden mulighed. Til gengæld kan man lave en lige så stor animation som man vil, have en lige så langsom hastighed som man vil, lave alle billederne i det samme vindue og en masse andre fede ting. Hvis du vil prøve kræfter med det kan du downloade det her.

Bemærk: Billerdene vil blive dårligere og dårligere kvalitet, jo større de bliver.

Se flere tips og tricks her!
Medmindre andet er angivet, er indholdet af denne side licenseret under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License